lauantai 2. heinäkuuta 2016

Kämmekkäät

Minulla on jo kauan ollut suunnitelmissa neuloa kämmekkäitä ja nyt sain neulottua muutamat parit. Olen miettinyt, että kämmekkäät voisivat toisinaan olla kylmillä ilmoilla minulle hyvät, koska kovillakin pakkasilla minulla on lämpimät kädet ja usein joudun ottamaan lapaset pois kädestä.
Nämä kämmekkäät ovat tavallaan koeversiot, enkä vielä ole tehnyt näihin ohjetta. 
Lankana käytin näihin Maijaa, Vilmaa, Sock 4 ja Arwetta classicia. 
Ja mitä näihin väreihin tulee, niin nämä eivät ole ihan niitä suosikkivärejäni. Paitsi tietysti harmaa. Enemmän näistä kämmekkäistä minua viehättää nuo vaaleammat missä on mintun vihreää.

Tässä vaiheessa kesää alan jo odottamaan aurinkoisia raikkaita syyspäiviä, sitä kun luonto on värikkäimmillään. Sitten pimeitä sateisia iltoja kynttilöiden kera, ja sitä hetkeä, kun saan vetää pipon korville. Lunta unohtamatta. Tästä voi siis päätellä, että en ole niin kesäihmisiä. :) Toki kesässä on paljon hyviä asioita, mutta nämä liian lämpimät ilmat ei ole minun juttu. 


Nämä neuloin ensin ja lankana näissä käytin Vilmaa ja Maijaa.




Näissä käytin lankana Vilmaa, Sock 4 ja Arwetta classicia.
Näistä nämä ovat minun suosikit.





Tein kämmekkäistä osittain kaksinkertaiset. Samalla sain viimeisteltyä ne kauniisti ja tällä tavalla niistä saisi myös kääntökämmekkäät. Tosin nämä olisi pitänyt viimeistellä vieläkin paremmin, jotta voisi käyttää myös toisinpäin.


2 kommenttia:

  1. Itse nautin tästä lämmöstä ja etenkin valosta. Pimeys ei ole mulle hyvä juttu. Mutta aivan ihania kämmekkäitä. Tykkään molemmista. Näissä kelpaa sormien lämmitellä sitten, kun talvi alkaa tulla. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Minä jo kovin odottelen syksyä ja talvea. Nyt viikonloppunakin vedin verhoja ikkunoiden eteen ja polttelin kynttilöitä. :D

      Poista